ZDARMA odesíláme objednávky po ČR nad 4000,- Kč bez DPH (PPL, DPD)

ZDARMA odesíláme objednávky po Praze nad 8000,- bez DPH (kurýr)

0 Kč

NĚMECKÁ DIESELOVÁ LEŽ: Dieselové automobily nezhoršují emise NOx v německých městech, byl to výmysl ekofanatiků.

nemecka-dieselova-lez1.png

Autoforum.cz: V Německu se potvrdilo, že zákazy vjezdů vozidel s dieselovými motory nemají žádný vliv/souvislost s naměřenými hodnotami NOx v německých městech. Navíc při značném omezení dopravy kvůli koronaviru měly emise NOx dále klesnout, ale ony naopak stouply. Takže dieselové motory, brané jako "sprostí podezřelí" už nikoho neděsí a jejich prodeje v autobazarech se navyšují, navyšuje se i jejich průměrná cena.

Německý boj proti dieselovým motorům byl v posledních letech byl jedním z hlavních automobilových témat v celé Evropě. Ekologové z organizace Deutsche Umwelthilfe začali s vehemencí tvrdit, že za překračování limitů emisí oxidů dusíku německých městech mohou starší naftové motory a začali bojovat za zákazy jejich vjezdu do center měst. Na mnoha místech uspěli, což mělo zásadní vliv na popularitu dieselů v Německu - z těch ojetých se stalo skoro neprodejné zboží a v rámci prodejů nových aut jejich tržní podíl klesl o desítky procent.

Už v mezičase objevila nejedna pochybnost o tom, zda je tento způsob boje proti NOx efektivní, neboť ve městech, kde byly zákazy zavedeny, kolikrát došlo i na zvýšení koncentrací těchto škodlivin ve vzduchu. Úspěšnost ekologů při prosazování zákazů tak začala ochabovat, až nyní ale přichází důkaz, který teorie o vztahu mezi kvalitou ovzduší a naftovými osobními auty staví na hlavu. A je tak silný, že německá média hovoří o roky trvající Diesel-Lüge, Naftové lži.

Lidé z Centra pro automobilový výzkum (CAR) při univerzitě Duisburg-Essen totiž dali dohromady informace o výsledcích měření koncentrací NOx za loňský rok na různých místech Německa a ty následně porovnali s tím, jaká auta tam či onde jezdí. Přitom zjistili, že v mnoha městech, kde je vysoký podíl dieselových aut plnících emisní normu Euro 1 až Euro 5, jsou celkové emise NOx velmi nízké. A naopak v metropolích, kde stará auta již dávno vzala za své, bývají koncentrace NOx na velmi vysoké úrovni.

Abychom přitom nezůstávali jen u obecného popisu, můžeme zabřednout do suchých čísel. Začneme přitom ve Stuttgartu, jenž je se 71 miligramy NOx na metr krychlový nejvíce znečištěným městem Německa. Podíl starších dieselů se zde ovšem pohybuje pouze na 16 procentech. A podobně jsou na tom i Hamburk (18,5 %) a Kolín (17,9 %), jakkoliv první zmíněná metropole přistoupila k částečnému zákazu vjezdu již před rokem. Nicméně ani tak se nedostala pod 55 miligramů, Kolín pak pod 59 mg.

Oproti tomu můžeme postavit data z Lübecku, kde podíl dieselů na všech registrovaných vozech dosahuje 30,4 procenta. Z toho více než dvě třetiny připadají na auta plnící maximálně emisní normu Euro 5. Jinými slovy, rovná pětina aut v celém Lübecku má pod kapotou starší diesel. Pokud by přitom byla pravdivá tvrzení aktivistů a politiků, pak by víceméně již mělo jít dávno o město duchů. Realita je však taková, že loni naměřené emise narostly jen na 26 mg, tedy výrazně pod limit.

Jak je tedy patrné, spojitost mezi postaršími diesely v osobních autech a znečištěním ovzduší neexistuje, proto tak radikální závěry německých médií a nejen těch. I národní vědecká akademie Leopoldina nyní oficiálně odmítá pohled aktivistické organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH), když zmiňuje, že benzinové a dieselové motory jsou rok od roku skutečně čistší, a tak zákazy vjezdu zrovna v tuto dobu nedávají žádný smysl. Snad i díky tomu v Německu opět zavládne zdravý rozum.

Individuální ceny pro registrované

Rychlé dodávky již od 24 hodin

Osobní přístup ne jen přes internet

Technická podpora i za přímé účasti výrobců

Čekejte prosím...

Vážení zákazníci, servisní a obchodní partneři,

s potěšením Vám sdělujeme že od 1.8.2025 budou v T.A.D. Praha, s.r.o. probíhat individuální ukázky 3 typů stanic Carbon Zapp.

1 - CTBR - zcela nová kompaktní zkušební stanice CTBR pro testy vstřikovačů common rail diesel

2 - GTBR - zkušební stanice GTBR pro testy benzínových vstřikovačů GDI

3 - MTBR/PTBR - kombinovaná zkušební stanice MTBR pro testy čerpadel CR, vstřikovačů CR diesel, s příslušenstvím pro testy vstřikovačů GDI-CR a vstřikovačů GDI-PD, pro testy čerpadel GDI-CR, čerpadel GDI-PD. Užitečné je kombinovat Carbon Zapp MTBR s vačkovou nástavbou HK1400 Hartridge pro automatické testy vstřikovačů EUI-PD. (PTBR je verze stanice MTBR pouze pro testy čerpadel).

Chtěli bychom Vás upozornit, že v roce 2017 činily systémy common rail ve vozovém parku EU kolem 50%. Zbytek byla kombinace benzínového nepřímého vstřikování a jen malé procento vozidel bylo osazeno vstřikováním typu GDI. Jakkoli jsou tyto vstřikovací systémy benzínu stále ještě mladé a relativně málo poruchové, počty narůstají dramaticky a nepřímé vstřikování prakticky vymizelo. Takže v roce 2025 zde máme asi 35% dieselů s common railem (statistiky EU jsou hrubě nepřesné, protože všechno možné zařazují do hybridů) a celých 65%, možná víc (ze spalovacího portfolia) jsou benzíny GDI. Kdo chvilku stál a ignnoroval GDI benzíny, může zůstat stát opodál. I proto Vám s potěšením předvedeme stanic GTBR pro testy GDI.

Od 1.8.2025 se můžete objednat na tel. čísle : 604383646.

Těšíme se na Vás !!!

Zdraví Vás, tým T.A.D. Praha, s.r.o.

Zavřít a příště nezobrazovat