Zásadní novinky v roce 2018, co nás čeká?

LEDEN 2018 - zahájení zpřísněných kontrol ve stanicích technických kontrol, ve stanicích emisních kontrol. Výsledkem těchto snah může být zvýšený počet vozidel vyžadujících servisní zásah, zejména bude zapotřebí vyměnit vstřikovače nebo jejich trysky, u vozidel s DPF pak bude zapotřebí často řešit jejich nefunkčnost, o které majitel/provozovatel/uživatel vozidla často ani neví..... Samozřejmě že nefunkčnost DPF může být způsobena ucpáním filtru částicemi které jsou generovány nedostatečným spalováním nafty, viníkem jsou obvykle opotřebované trysky vstřikovačů.....

ÚNOR  a celý zbytek roku 2018 - LKQ přebírá a začleňuje prodejní řetězec STAHLGRUBER a zvětšuje své portfolio v ČR na 4 značky - ELIT, STAHLGRUBER, APM AUTOMOTIVE, AUTO KELLY. Souběžně LKQ nakupuje AD Polska v Polsku a získává tak podobně silného partnera jako je ELIT v Polsku, AD Polska už se přejmenovává na ELIT Polska. Dá se předpokládat že antimonopolní autority v EU a ČR budou muset prověřit jaké důsledky pro aftermarket bude mít toto spojení. Uvedené značky by měly v EU a ČR velmi silný prodejní potenciál a jak známo, velká část jiných potenciálních monopolních postavení byla v minulosti zneužita, tudíž je pravděpodobné že bude doporučen prodej části aktivit, když ne v EU, tak v ČR". Nejpravděpodobnější je prodej jedné ze 4 výše uvedených společností.

ZÁŘÍ 2018 - všechna vozidla uváděná do provozu budou muset splňovat normu Euro 6D. V současnosti musí splňovat "realistickou" normu 6D pouze na trh nově uváděné modely. Ostatní nově registrovaná vozidla zatím musí plnit pouze "laboratorní" normu Euro 6C, která nemá s realitou mnoho společného. S novou normou 6D v září 2017 přišlo také "realistické" měření spotřeby, více odpovídající realitě a rušící zvýhodnění při měření spotřeby hybridních a elektrických vozů. Nesmyslné údaje jsou od 1/9/2017 a následně kompletně od 1/9/2018 minulostí. Pro ilustraci, norma 6C umožňuje hodnoty NOx v labroratoři až 5x nižší než v reálu. Norma Euro 6D neumožňuje žádné "fixlování" a řeší emise NOx a správnou metodiku měření spotřeby definitivně správně a přesně. Minulostí jsou tedy i skandály, které snad mohly vrhnout špatné světlo na dieselové motory.

S termíny 1/9/2017 a 1/9/2018 souvisí uvedení na trh nových a inovovaných dieselových motorů které budou ve vozidlech schopny plnit normu Euro 6D která již většinou s výjimkou malých vozidel vyžaduje použití systémů SCR. Niže uvádíme nejpopulárnější skupiny motorů i s dodavatelem vstřikování.

1,4 VW Euro 6c - Delphi (pro 6D se s tímto motorem nepočítá), bude nahrazen 1,6 VW Euro 6d

1,5 TDCi Panther Euro 6d - Bosch

1,5 HDI PSA Euro 6c - Bosch

1,5 dCi RSA/Nissan/Mercedes Euro 6c - Continental

1,5 Sky-D Euro 6c Mazda - Denso

1,5 BMW Euro 6c - Bosch

1,6 BMW Euro 6c - Bosch

1,6 CDTi Opel Euro 6d - Denso

1,6 TDI VW Euro 6c - Delphi

1,6 JTD Fiat Euro 6c - Bosch

1,6 HDI PSA/Opel Euro 6c - Bosch

1,6 dCi RSA/Nissan/Mercedes Euro 6c - Bosch/Continental

1,9 dDd Isuzu Euro 6c - Bosch

2,0 CDI Mercedes Euro 6d - Bosch

2,0 JTD Fiat Euro 6c - Bosch

2,0 BMW Euro 6c - Bosch

2,0 TDCi Panther Euro 6d - Continental

2,0 dCi RSA/Nissan Euro 6c - Bosch

2,0 HDI PSA Euro 6c - Delphi

2,0 Sky-D Euro 6c Mazda - Denso

2,0 boxer diesel Subaru Euro 6c - Denso

2,0 CDTi Opel Euro 6c - Bosch

2,0 VW Euro 6c - Bosch

2,0 D Volvo Euro 6c - Denso

2,2 CDI Mercedes Euro 6c - Delphi

2,2 DI-D Mitsubishi Euro 6c - Denso

2,3 dCi Euro 6c - Continental

2,3 JTD Fiat Euro 6c - Bosch

2,4 DI-D Mitsubishi Euro 6c - Denso

2,4 D4-D Toyota Euro 6c - Denso

 

Čekejte prosím...